wtorek, 14 sierpnia 2012

Cassandra Clare - "Miasto Kości"


Miasto Kości
Cassandra Clare


Tytuł oryginalny : City of Bones
Wydawnictwo : Mag
Liczba stron : 507

„Miasto kości” to pierwszy tom serii Dary Anioła Cassandry Clare. Główna bohaterka Clary Fray to zwyczajna nastolatka prowadząca zupełnie przeciętne wręcz prozaiczne życie. Jej pasją jest rysowanie, a jedyną osobą, która ją rozumie, jej przyjaciel Simon. Tak było do dnia, w którym Clary, w niezwykłych okolicznościach poznaje trójkę zupełnie nieprzeciętnych nastolatków: Jace’a, Alec’a i Issabell. W oczach Clary zasługują oni na miano co najmniej „chorych psyhicznie”. Ale czy na pewno ma rację? Wszystko komplikuje się jeszcze bardziej, kiedy zostaje porwana matka dziewczyny, a Clary zostaje wmieszana w świat demonów, wilkołaków i wampirów. Świat Nocnych Łowców.

Kiedy sięgnęłam po „Miasto Kości” byłam pełna wątpliwości, ale już po przeczytaniu pierwszej strony wszystkie się rozwiały. Książka zwala z nóg na co zupełnie nie byłam przygotowana. Pochłonęłam ją – bo nie da się tego inaczej opisać – w jedną noc. Nawet czytając ją po raz czwarty byłam nią urzeczona. Wartka akcja i żywy dowcip nie pozwalają nawet na chwilę nudy. Przystępny język Cassandry pozwala na zatracenie się w tej powieści bez pamięci. Także dzięki lekkiemu stylowi autorki, a może po części także dzięki mojej wybujałej wyobraźni, czytając miałam wrażenie, że oglądam film. Może nie jest to najlepsze porównanie, bo żaden film nie jest tak dokładny, tak pełen szczegółów.

Bohaterzy książki są obłędni. Każdy z nich jest inny i każdy budzi sympatie. Oczywiście jak chyba każda dziewczyna, która przeczytała tę książkę z miejsca zakochałam się w Jasie. Jego uroda w połączeniu z ciętym językiem daje obraz chłopaka wręcz idealnego. Nie oznacza to jednak, że żaden inny bohater nie zasługuje a uwagę. Postacie Issabell i Alec Lightwoodowie  to, tak jak Jace Nocni Łowcy, których historie  są wspaniałym uzupełnieniem całej fabuły.

Trzecioosobowa narracja pozwala poznać dokładnie każdego bohatera co moim zdaniem jest bardzo korzystne. Odkrywa ona uczucia wszystkich postaci dzięki czemu, w jakiś sposób, przywiązałam się do nich.

W podsumowaniu mogę powiedzieć tylko, że jeżeli ktoś jeszcze nie przeczytał „Miast Kości” to powinien jak najszybciej to zrobić, ponieważ nie przeczytać tej książki  to może nie jest grzech, ale ciężki wstyd. Moim zdaniem warto poświęcić czas a zapoznanie się z tą pozycją.

„– Tamte dziewczyny po drugiej stronie wagonu gapią się na ciebie.
Jace przybrał dość zadowoloną minę.
– Oczywiście, że tak. Jestem oszałamiająco atrakcyjny.
– Nie słyszałeś, że skromność to atrakcyjna cecha?
– Tylko u brzydkich ludzi. Potulni może kiedyś odziedziczą Ziemię, ale w tej chwili należy ona do zarozumiałych, takich jak ja.”

„– Większość psychologów uważa, że wrogość to w rzeczywistości wysublimowany pociąg seksualny – oznajmiła Clary.
– Aha – mruknął Jace. – To mogłoby wyjaśniać, dlaczego tak wiele osób mnie nie lubi.”
 Cytaty z książki "Miasto Kości"

 Książka jest absolutnie genialna. W mojej ocenie…… 7/6
Share:

6 komentarzy:

  1. Uwielbiam tę książkę. Ogólnie cała serię darów anioła jest zajefajna!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Czyli nie tylko ja tak uważam :D
    A już za rok 23 sierpnia wychodzi ekranizacja pierwszej części :P Tu jest link do oficjalnej strony filmu http://themortalinstrumentsmovie.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Och ja też uwielbiam tą serię, a w szczególności Jace'a. Nie mogę się doczekac filmu. Musze iść na premierę !!!!

    OdpowiedzUsuń
  4. Pewnie spotkamy się w kinie :D
    Cała seria jest boska...
    I nie wiem czemu Talia myślała, że jest osamotniona na swoim stanowisku ;P

    OdpowiedzUsuń
  5. Oj nie uwazałam, że jestem osamotniona (wiem, że ty tez masz fioła na punkcie tej serii), raczej chodziło mi o to, że niektórzy mogą mniej lub bardziej lubić książki Cassandry Clare.

    Polecam tym którzy lubiąjej książki, żeby przeczytali "Mechanicznego Anioła", równiez pani Clare.

    OdpowiedzUsuń
  6. Książka świetna, genialna i dużo by tu wymieniać. Spisałam sobie nawet do zeszytu cytaty i było ich z 50 z jednej książki. Ciągle wracam czytać niektóre sceny, choćby w MIeście Szkła jak Clary zobaczyła Jace'a & Aline i wybiegła, albo jak się rzuciła...boskie. Szkoda, że dość fatalna obsada w filmie i Alex Pettyfer odmówił rolę Jace'a :(. Zamiast niego będzie grał ten wstrętny (bez urazy) wampir Volturi ze Zmierzchu... Kupiłam wszystkie jak do tej pory części i ubolewam, że Miasto Rajskiego Ognia będzie za półtora roku... ;( Ostatnia część...Moje serce będzie złamane, bo teraz mamy nadzieję, że przeczytamy kolejną i kolejną część, ale...jak przeczytamy ostatnią...szkoda słów. Jedynym pocieszeniem jest to, że wydawnictwo zaplanowało książki z twardą okładką i z oryginalnymi T.T okładkami. ♥♥♥

    OdpowiedzUsuń