środa, 6 lutego 2013

J.K. Rowling - "Harry Potter i Kamień Filozoficzny"

Harry Potter i Kamień Filozoficzny 

J.K.Rowling

http://images3.wikia.nocookie.net/__cb20120707202330/bezsensopedia/pl/images/c/ce/Harry-potter-i-kamie%C5%84-filozoficzny.jpgTytuł oryginalny : Harry Potter and the Philosopher's Stone
Wydawnictwo : Media Rodzina
Ilość stron : 324

Harry Potter to sierota i podrzutek, od niemowlęcia wychowywany przez ciotkę i wuja, którzy podobnie jak ich syn Dudley traktowali go jak piąte koło u wozu. Pochodzenie chłopca owiane jest tajemnicą, jedyna pamiątka z przeszłości to zagadkowa blizna na jego czole. Skąd jednak biorą się niesamowite zjawiska, które towarzyszą nieświadomemu niczego Potter'owi? Wszystko wyjaśni się w jedenaste urodziny chłopca, a będzie to dopiero początek Wielkiej Tajemnicy...


"Harry Potter i Kamień Filozoficzny" to pierwsza część uwielbianej na całym świecie serii książek o Harrym Potterze. Przez lata doczekała się wiernej rzeszy fanów, adaptacji filmowej, a także wielu gier internetowych i nie tylko. Śmiało można stwierdzić, że książka to już nie zwykła lektura to fundament literatury fantasty, zaraz obok "Władcy Pierścieni". I nie jest prawdziwym fanem tego gatunku ten kto nigdy nie przeczytał chociaż jednej części Harry'ego Potter'a. Takie jest moje zdanie.

Świat stworzony przez J.K.Rowling jest pełen magii (dosłownie i w przenośni). Chyba każdy miał kiedyś nadzieję, że dostanie list z Hogwartu. To właśnie dzięki Harry'emu Potter'owi odkryłam urok literatury fantastycznej. Jako dwunastolatka byłam zafascynowana światem czarodziejów, goblinów i wielu innych magicznych istot stworzonych przez Rowling.

Harry'ego poznajemy jako 11-sto latka, i myślę, że warto właśnie w okolicach tego wieku zapoznać się z tą historią. Wtedy czytelnik będzie mógł w pełni przeżywać  wydarzenia, a co najważniejsze, bliższy mu będzie główny bohater. Chociaż nie jest to regułą, bo kiedy miałam 12 lat i po raz pierwszy sięgnęłam po książkę o Harrym Potterze, razem ze mną czytał mój osobisty ojciec i jestem pewna, że mu się podobała. 

Książka jest napisana przystępnym językiem dzięki czemu szybko się ją czyta. Książka urzeka nie tylko magią, ale i humorem. Za ten drugi, w znacznym stopniu, odpowiedzialny jest  Ron i jego dwaj starsi bracia Fred i George, którzy swoją drogą są moimi ulubionymi postaciami.

Na serii książek J.K. Rowling wychowało się wiele dzieci, w tym ja. Każdemu kto przeczytał choć jedną część na pewno głęboko zapadła w serce. A tym którzy uważają, że nie warto czytać, bo przecież jest film przypominam : "Jeśli uważasz, że w dobie komputerów sztuka czytania zanika, to niezawodny znak, że jesteś mugolem"
Polecam.

Moja ocena : 6/6
Cytat:
– Na twoim nie ma litery – zauważył George. – Chyba [mama] uważa, że nie zapominasz swojego imienia. Ale my nie jesteśmy tacy głupi, wiemy, że nazywamy się Gred i Forge.

Niedawno wydawnictwo Media Rodzina zaproponowała nową okładkę. Oto ona.



Share:

4 komentarze:

  1. Podstawowa książka każdego miłośnika fantasy.

    OdpowiedzUsuń
  2. Można powiedzieć, że jest to elementarz fantastyki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Klasyka gatunku.

    Ja jednak chyba nadal preferuję stare okładki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też wole stare okładki. Przywołują wspomnienia...:D

      Usuń