czwartek, 10 stycznia 2013

Becca Fitzpatrick - "Finale"


Finale
Becca Fitzpatrick


Tytuł Oryginalny: Finale
Wydawnictwo : Otwarte
Liczba stron : 424

Nora jeszcze nigdy nie była tak pewna swej miłości do Patcha. Upadły czy nie, to on jest tym jedynym. I choć wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują, że ta dwójka stanowi dla siebie śmiertelne zagrożenie, dziewczyna nie ma zamiaru rezygnować z ukochanego. Teraz muszą połączyć siły, by stoczyć ostateczną walkę o życie.

Starzy wrogowie powrócą, pojawią się nowi, a ktoś zaufany okaże się zdrajcą. I choć role zostały rozdzielone, Nora i Patch nie wiedzą, po której stronie przyjdzie im walczyć.

Czy istnieją takie przeszkody, których nawet miłość nie pokona?


Przyszedł czas na ostatnią część z sagi „Szeptem”. Czy jestem rozczarowana? Nie. Czy zakończenie mogło być lepsze? Nigdy w życiu.

Kilka słów na temat treści… W tej części Patch i Nora muszą ukrywać swój związek przed innymi. Pozostają im tylko nocne schadzki i tajemnicze miejsca. Nora z dnia na dzień stała się Nefilką, czyli powinna darzyć Patch nienawiścią, jednak kocha go coraz bardziej. Czy będzie to miało jakiś wpływ na jej dowództwo nad armią stworzoną przez jej biologicznego ojca? Akcja jest zawrotna. Cały czas coś się dzieje, przez co nie da się oderwać od lektury.

"BĘDĘ ZA DWADZIEŚCIA MINUT - napisał Patch. - W 

KTÓRYM POKOJU JESTEŚ?
W TWOJEJ SYPIALNI.
DAJ MI DZIESIĘĆ MINUT."


Co zaś się tyczy bohaterów… Patch – jak zawsze, niebezpieczny, seksowny, rozbrajający (mogłabym o nim pisać peany, ale zajęłoby to za dużo miejsca). Nora – musi uwierzyć w swoją siłę (co robi), nie denerwuje mnie ( to jest duży plus, chociaż jej zazdroszczę, że to ona jest z Patchem, a nie ja) oraz  jako przywódczyni Nefilimów musi udowodnić, że poddani mogą jej zaufać, ale nie jest to takie proste jak sądziła. Pomagają jej w tym Scott i Dante, który próbuje przygotować ją fizycznie i psychicznie do walki. Ich wzajemne relacje dalekie są jednak od ideału. Na dodatek cały czas dziewczyna jest w niebezpieczeństwie i ma już dość podstępów, kłamstw, intryg i braku wytchnienia. Czy dojdzie do starcia między upadłymi a Nefilami? Jak ułoży się między Norą i Patchem?

W ostatnim tomie na jaw wychodzą wszystkie tajemnice, przyjaciele stają się wrogami, a wrogowie przyjaciółmi. Nie brakuje emocjonujących wydarzeń, szybkich zwrotów akcji, zaskakujących decyzji czy wzruszających momentów. Autorka stworzyła opowieść przepełnioną zagadkami, w której do końca nie jesteśmy pewni tego, jak potoczą się losy bohaterów.

"Finale" to świetna książka i dobre zakończenie serii. Z pewnością jest to idealna pozycja dla miłośników wątków paranormalnych, romantycznych i przygodowych. 

Moja ocena to 5+/6

"- Dobrze ci w tym smokingu - powiedziałam z uznaniem.

- Aniele - nachylił się i delikatnie skubnął moje ucho zębami - poczekaj aż go zdejmę..."
Share:

2 komentarze:

  1. Jak ja uwielbiam tą serię. Patch jest cudowny. Książka się genialnie skończyła.

    PS
    Dałaś super cytaty. Moje ulubione:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też uwielbiam te cytaty, książkę, całą serię i Becce Fitzpatrick :p

      Usuń