środa, 5 czerwca 2013

John Grogan - "Marley i Ja. Życie. Miłość i najgorszy pies świata."

Marley i Ja. Życie. Miłość i najgorszy pies świata.
John Grogan


Tytuł Oryginalny: Marley & Me. Life And Love With the World's Worst Dog
Wydawnictwo: Wydawnictwo Pierwsze
Liczba stron: 344

Marley, wyjątkowo wielki i silny labrador retriever, cierpi na nadmiar energii, demoluje dom i ogródek, kompromituje swoich właścicieli - młode, rozwojowe małżeństwo dziennikarzy. Połyka wszystko, co znajdzie się w zasięgu jego pyska, wyleciał ze szkoły tresury za brak postępów i panicznie boi się burzy. A jednocześnie jest kochanym, wrażliwym i wiernym psem, zdolnym pokazać swojemu panu, co naprawdę liczy się w życiu. 


Chyba jeszcze nigdy w życiu nie czytałam książki na której bym aż tak bardzo płakała (swój rekord pobiłam oglądając film „Marley i Ja”, ale o tym później). Czytając ją za każdym razem, wyciągam inny wniosek. Chyba wszystkie historie związane z psią miłością, doprowadzają mnie do łez. Raz są to łzy radości i śmiechu, a niekiedy smutku.

„Marley i Ja. Życie, miłość i najgorszy pies świata” jest jedną z tych książek niesamowicie podnoszących na duchu. Nie dość, że czytam o psie, który uważa Cię za boga i świata po za Tobą nie widzi, to jeszcze czytam o przywiązaniu i bezgranicznej miłości., jaką może dać Ci tylko pupil. Dla nich jesteśmy całym światem i wiemy, że nigdy nas nie opuszczą. I właśnie w tych momentach idę do rodziców i błagam ich o czworonoga.

Marley – przykład psa z ADHD. Energia, która nigdy się nie wyczerpie. Nieposłuszeństwo, w końcu wyrzucili go ze szkoły do tresury… Panikarz, kiedy nadchodzi burza… I kochany pies, który jak raz cię pokochał to już nigdy nie przestanie.

„Bez wątpienia starość jest dziwką. I to taką bez odrobiny godności.” 

Życie Johna i Jenny jest pełne niespodzianek i zmartwień, co też Marley zje, zepsuje lub rozgryzie. Ale w każdej sytuacji trzeba szukać radochy. I oni ją znaleźli. I mimo, że dużo mieli z nim roboty, to po jego śmierci, opłakiwali go wylewnymi łzami. ( Ryczałam razem z nimi).

Przepiękna historia życia psa Marleya, Johna i Jenny Groganów oraz ich dzieci. Jest to pierwsza książka przy której na przemian śmiałam się i płakałam. Nie sądziłam, że historia o niesfornym czworonogu z taką łatwością podbije moje serce. Gorąco polecam.

Moja ocena to 7/6

„Marley kazał mi pamiętać o tym, że życie jest krótkie, że składa się z ulotnych radości i straconych okazji. Przypomniał mi, że każdy z nas tylko raz ma szansę trafić w dziesiątkę, bez prawa do powtórek.” 
Cytaty z książki „Marley i Ja. Życie. Miłość i najgorszy pies świata”

PS

Film jest tak samo rewelacyjny jak książka.
Share:

0 komentarze:

Prześlij komentarz