wtorek, 11 czerwca 2013

L. A. Weatherly - "Anioł"

Anioł
L. A. Weatherly


Tytuł Oryginalny: Angel
Wydawnictwo: Świat Ksiażki
Liczba stron: 397

Siedemnastoletnia Willow, w szkole uważana za dziwaczkę, jest... jasnowidzem! Potrafi zajrzeć w przyszłość innych, zna ich marzenia i słabe punkty - wystarczy, że ich dotknie. Willow nie wie, że jest aniołem i że to bardzo niebezpieczne dla ludzi, bo anioły wcale nie są dobre ani łaskawe. Tymczasem rok starszy Aleks, członek elitarnej grupy Zabójców Aniołów, dostaje specjalne zadanie: ma zlikwidować Willow. Nieoczekiwanie oboje zaczynają się sobie podobać, co ściąga na nich wielkie kłopoty...


Chyba każdy z nas przynajmniej przez moment, uważał Anioły za te dobre. Autorka prezentuje nam swój nietuzinkowy pogląd na nie. Są to pasożyty, żerujące na ludziach i ch energii i doprowadzające do powolnego wyniszczania ciała i umysłu. Muszę przyznać, że przedstawienie takiej rzeczywistości, wyszło autorce bardzo dobrze. L. A. Weatherly swoim oszałamiająco lekkim piórem potrafi przekonać czytelnika, że boskie stworzenia mogą być nikczemne, podłe i przepełnione egoizmem. Pokazuje ona jednak, że tam, gdzie jest zło, musi być i dobro, co dodaje odbiorcy otuchy.

Pomijając fakt, że Willow jest jasnowidzem, jest ona jak najbardziej normalną osobą. Alex to zupełnie coś innego. (Wyobraźcie sobie Patch’a, albo Jace’a z czarnymi włosami – tak właśnie wygląda Alex). Jest Zabójcą Aniołów. Nie ośmieliłabym się go nazwać normalnym. Kiedy drogi tych dwoje, wszystko wywraca się do góry nogami i nic nie jest takie jak się wydawało. Wyruszają razem w pełną niebezpieczeństw ucieczkę, która ukaże im prawdę, o jakiej nawet nie śnili.

„Gapiłam się na niego jak krowa na pociąg.”

Pierwsza część książki, ocieka akcją i przygodami, co mi się bardzo podobało. Jednak później cała książka skupia się wokół jednego – uczucia. Owszem, lubię romantyczne wątki, ale BEZ PRZESADY. W niektórych momentach przewracałam oczami i ledwo powstrzymywałam się przed przewróceniem kartki. Jednak pod koniec, znowu fabuła jest skoncentrowana na aniołach.

"Uczucia są nic niewarte, bliskość z innym człowiekiem zawsze oznacza ból."

Książka sama w sobie, jest ciekawą lekturą. Może nie rewelacyjną, ale miło się ją czyta i na pewno nie jeden raz do niej wrócę. Czyta się ją naprawdę szybko, głównie dzięki wartkiej akcji. Autorka miała naprawdę świetny pomysł na bardzo ciekawą historię, jednak nie wykorzystała go należycie, gdyż za bardzo skupiła się na uczuciu między dwoma bohaterami, które według mnie zepsuło wszystko, tym bardziej moje bardzo pozytywne wrażenie o tej lekturze.  Mam nadzieję, że w drugiej części autorka wykorzysta w pełni potencjał tej powieści.

Jednak mimo wszystko polecam tę książkę. Mam nadzieję, że niedługo wyjdzie w Polsce druga część.

Moja ocena to 5-/6


Cytaty z książki „Anioł” L. A. Weatherly
Share:

0 komentarze:

Prześlij komentarz