poniedziałek, 3 września 2012

Elena Johnson - "Zawładnięci"


Zawładnięci
Elena Johnson

Tytuł Oryginalny : Possession
Wydawnictwo : Amber
Liczba stron : 320

Elena Johnson przedstawia nam świat całkowicie zdominowany przez technologię. Każdy ruch jest śledzony, dotyk zakazany, policyjna godzina to wszystko tylko dla spokojnego życia. To oczywiście tylko pozoru, bo za każde nawet minimalne złamanie zasad jest surowo karane przez Tych-Od-Myślenia.


Vi, to młoda dziewczyna, która nie zamierza się dostosować do istniejących reguł. Już zdążyła odłączyć się od transmisji, spotyka się z chłopakiem po zmierzchu i chodzi w zakazane miejsca. Właśnie za te przewinienia zostaje zesłana do więzienia i zamknięta w celi z niejakim Jegiem. Co z tego wyniknie? Jak potoczą się ich losy? Tego wam nie powiem. Musicie sami przeczytać.

Autorce udało się stworzyć państwo totalitarne całkowicie skomputeryzowane. Od samego początku akcja przyśpiesza i jest dynamiczna. A do tego ciekawa fabuła. Ta mieszanka powoduje, że nie można się nudzić podczas czytania. Mnóstwo wątków, spora ilość miejsc w których rozgrywa się akcja oraz mnóstwo nowoczesnych urządzeń przyciąga czytelnika. Na dodatek watek romantyczny jest interesująco przedstawiony. Więcej nie napisze na ten temat. Pisarka podejmuje w tej książce różnych zagadnień typu : Czy warto ryzykować życie dla wolności? Czy manipulowanie innymi dla dobra ogółu w ogóle jest dopuszczalne? Te i inne pytania pojawiające się w tej książce skłaniają czytelnika do refleksji.

„Zawładnięci” jest to bardzo oryginalna powieść. Całokształt wypada całkiem dobrze, za to zakończenie zupełnie mnie zaskoczyło, co jest raczej plusem. Polecam osobom w każdym wieku, zwłaszcza miłośnikom dystonii i nietypowych wizji przyszłości.

W mojej ocenie 5/6
Share:

1 komentarz:

  1. Ksiazka fajna, ale wydawało mi się, że jest bardzo podobna do Enklawy i Niezgodnej. Może tak nie jest i ja na siłę szukałam podobieństwa... Mimo to książka bardzo, bardzo, bardzo fajna (moja nauczycielka od polskiego zbeształaby mnie gdzyby się dowiedziała, że użyłam słowa "Fajne":P)

    Pozdrawiam
    C.S

    OdpowiedzUsuń