wtorek, 8 lipca 2014

Sarah J. Maas - "Korona w Mroku"

Drugi tom cyklu Szklany tron, opowiadającego o zabójczyni Celaenie Sardothien.

Po roku ciężkiej pracy w kopalni soli osiemnastoletnia Celaena Sardothien zdobywa pozycję królewskiej zabójczyni. Nie jest jednak lojalna względem tronu, choć ukrywa ten sekret nawet przed najbliższymi przyjaciółmi.

Nie jest jej łatwo utrzymać tę tajemnicę, zwłaszcza gdy król zleca jej zadanie, które może zniweczyć jej plany. Na domiar złego na horyzoncie majaczą groźne siły, które mogą zniszczyć cały świat i zmuszają Celaenę do dokonania wyboru. Względem kogo okaże się lojalna i dla kogo zechce walczyć?


„Jesteś największą zabójczynią Erilei, a nie potrafisz wytrzymać kilku godzin na warcie?”

Powiem/napiszę wprost – zawiodłam się. Spodziewałam się walki, krwi, toporów, oderwanych głów, brei zamiast twarzy. A otrzymałam spisaną telenowelę, która nigdy się nie skończy bo nie ma takiego czasu, w którym można by rozwikłać wszystkie rozterki miłosne bohaterów. Oczekiwałam na damską Wersję Jamesa Bonda, a otrzymałam kolejną wersję Romea i Julii. Ale, ale….tak było do strony 282 (czyli połowa książki!).

Jeśli wcześniej było mi mało krwi w wanience, to teraz przelała się już ona nie tylko przez wanienkę, łazienkę, dom, miasto, państwo, ale i cały cholerny świat.  W pewnych momentach gubiłam się w logice głównej bohaterki. Skakała z dachu na dach, biegała niczym rozwydrzony bachor - okej, nic do tego nie mam. Ale miałam wrażenie, że źle wymierzyła wartość zła w porównaniu z większym złem. Była wagą, której ktoś przez nieuwagę podczepił obciążnik, więc przechylała się na jedną stronę. 

Książka jest pełna niewiadomych. Każda tajemnica odkrywa kilka kolejnych co w tym przypadku wcale nie oznacza obciążanie czytelnika i kładzenie mu na barkach zbyt dużego ciężaru. 

Jednak pomimo dennego romansu (owszem, jak każda dziewczyna uwielbiam historie miłosne, ale ta była zbyt przesłodzona) podobała mi się ta część i wiem, że będę czekała na trzecią powieść z tej serii.

Moja ocena 4/6


Cykl "Szklany Tron":

  1. "Szklany Tron"
  2. "Korona w Mroku"
  3. "Dziedzictwo Ognia"
  4. "Królowa Cieni"
  5. "Empire of Storms"



Tytuł Oryginalny: Crown of Midnight
Wydawnictwo: Uroboros
Liczba stron: 532

„I proszę cie, nie mów ani słowa. Rozmowę i czarowanie zostaw mnie. 
Kapitan uniósł brwi.

-A więc jestem tu tylko dekoracją?

-Ciesz się, że uznałam cie za dodatek godny siebie.”

Cytaty z książki „Korona w Mroku”
Share:

0 komentarze:

Prześlij komentarz