sobota, 19 lipca 2014

Kathleen Tessaro - "Kolekcjonerka Perfum"

Lata 20. – 50. XX wieku
Grace ma dwadzieścia siedem lat, mieszka w Londynie i jest nieszczęśliwą mężatką, która dusi się w świecie konwenansów, sztywnych manier i przepychu.
Jej los się odmienia, gdy nieoczekiwanie otrzymuje w spadku wspaniały apartament w centrum Paryża.
Kto zapisał jej taki spadek? Kim jest tajemnicza Eva d’Orsey – niegdyś pokojówka w nowojorskim hotelu, potem bohaterka licznych skandali i romansów, hazardzistka, muza największego kreatora perfum tamtych lat? Co ją łączy z Grace?


Pisarka postawiła na niejednolitą narrację i naprzemiennie śledzimy losy Grace w 1955 r. oraz Evy w 1927 r. Daje to element świeżości i lekkości w obserwowaniu rozwoju fabuły. Z tym że o ile Eva od początku do końca wzbudzała moje cieplejsze uczucia i sympatię, o tyle Grace nieustająco mnie drażniła. Na szczęście Grace z czasem zaczęła myśleć o sobie, o tym, co tak naprawdę czuje i jak ma wyglądać jej dalsze życie.

" Młoda dziewczyna , w której dopiero budzi się erotyzm , może dysponować wielką siłą choć często nie zdaje sobie z tego sprawy "

Nie potrafię znaleźć odpowiednich słów na opisanie uczuć emocji, które towarzyszyły mi podczas czytania Kolekcjonerki perfum. Książka zrobiła na mnie ogromne wrażenie od pierwszej chwili, gdy zaczęłam ją czytać. Powieść piękna ciekawa , wyjątkowa jak flakon drogich dobrych perfum . 

„Kolekcjonerka Perfum” zapewniła mi nie tylko dużą porcję rozrywki, ale także ofiarowała mi dużo materiału do przemyśleń. Tessaro pokazała, że dysponuje wachlarzem bardziej wyrafinowanych umiejętności, przekładającym się na wybór motywów wymagających zastanowienia.

Moja ocena 5/6


Tytuł Oryginalny: The Perfume Collector
Wydawnictwo: Muza
Liczba stron: 448

"Zapach jest pewną aspiracją . Celem . Narzędziem do uwodzenia , lecz także do osiągnięcia pozycji i władzy nad innymi "

Cytaty z książki „Kolekcjonerka Perfum”


Za możliwość przeczytania dziękuję 

Wydawnictwu MUZA

Share:

1 komentarz:

  1. Akurat parę dni temu zakupiłam tę książkę, bo strasznie mnie do niej ciągnęło. Niedługo przeczytam i sama ocenię, ale wydaje mi się, że moja ocena może być podobna do Twojej, bo to moja tematyka, uwielbiam lata 20. i tajemnice :)

    http://pasion-libros.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń