środa, 24 kwietnia 2013

Rick Riordan - "Percy Jackson i Bogowie Olimpijscy : Ostatni Olimpijczyk"


Ostatni Olimpijczyk
Rick Riordan


Tytuł Oryginalny: The Last Olympian
Wydawnictwo: Galeria Książki
Liczba stron: 300

Przez cały rok herosi przygotowują do walki z Tytanami, wiedząc, szanse na zwycięstwo są marne. Armia Kronosa jest silniejsza niż kiedykolwiek, złożona z bogów, herosów i śmiertelników, zła moc Tytana rośnie.

Chociaż walka Olimpijczyków zawiera szalejącej potwora Tyfona, Kronos rozpoczyna natarcie na New York City, gdzie Olimp stoi praktycznie niestrzeżony. Teraz Celem Percy'ego Jackson i armii młodych półbogów jest zatrzymać Pan Czasu.

Walki o cywilizacji zachodniej szaleją na ulicach Manhattanu.








"-Bardzo przepraszam- wtrąciłem się. - Ale skoro zamierzacie mnie zabić, to nie moglibyście się po prostu zabrać do dzieła?

Cała trójka spojrzała na mnie.
-No, ten to jest bezczelny- skomentowała Demeter.
-Niewątpliwie- przytaknął Hades."


„Ostatni Olimpijczyk”, ostatni tom serii o Percym Jacksonie, ostatnie spotkanie z Percym i innymi oraz całym niezwykłym światem stworzonym przez Ricka Riordana.

Fabuły przybliżać nie będę, ponieważ za dużo bym zdradziła. Powiem tylko, że książka zaczyna się zupełnie inaczej niż poprzednie części, a akcja porywa nas już od pierwszych stronic i nie zwalanie do samego końca.

Największą zaletą tej serii jest fakt, że tutaj teraźniejszość przeplata się z mitologią. Wszystko to podane jest w bardzo przystępny i zwinnie wpleciony w fabułę sposób. Do tego spora dawka humoru, barwne postacie, zrozumiały i przykuwający uwagę język, jakim napisana jest książka, sprawiają, że nie sposób oderwać się od tych pozycji. Jak już zacznie się czytać, kolejne strony przelatują nie wiadomo kiedy, a my nagle spostrzegamy, że zbliżamy się do końca. 

Prawdę powiedziawszy, ja nie zwracałam większej uwagi na przewidywalność tej serii, te książki mają za zadanie przede wszystkim dostarczyć młodzieży czytelniczej rozrywki i przy okazji jeszcze czegoś nauczyć. Z tego zadania wywiązują się idealnie.

Jest to jeden z lepszych cykli, jakie dane mi było przeczytać. Pan Riordan odwalił kawałek dobrej roboty tworząc tę serię, a "Ostatni Olimpijczyk" to idealne jej zakończenie. Polecam gorąco.

Moja ocena 7/6 (dla całej serii)


"-Przestań zmieniać temat! Wiesz, czego ode mnie żądasz? Mój pałac legnie w gruzach!
-Ale Olimp ma szansę ocaleć.
-Czy ty masz pojęcie jak długo budowałem ten pałac?
Sam pokój gier kosztował mnie sześćset lat.
-Tato...
-Doskonale! Będzie jak sobie życzysz. Ale, synu módl się, żeby to zadziałało.
-Modlę się. Rozmawiam przecież z tobą, nie?
-Och...Tak. Punkt dla ciebie."
Share:

0 komentarze:

Prześlij komentarz