czwartek, 7 listopada 2013

Eva Völler - "Magiczna Gondola"

Siedemnastoletnia Anna spędza wakacje w Wenecji. Podczas jednego ze spacerów jej uwagę przykuwa czerwona gondola. Dziwne. Czyż w Wenecji wszystkie gondole nie są czarne? Gdy niedługo potem Anna wraz z rodzicami ogląda paradę historycznych łodzi, zostaje wepchnięta do wody – a na pokład czerwonej gondoli wciąga ją niewiarygodnie przystojny młody mężczyzna. Zanim dziewczyna zejdzie z powrotem na pomost, powietrze nagle zacznie drżeć i świat rozpłynie się Annie przed oczami.


„-Jak masz na imię, dziewczyno? -Nazywam się Hannah Montana. -A gdzie mieszkasz? -Przy kanale Disneya.”

Wbrew pozorom nie jest to beznadziejna podróba twórczości Kerstin Gier. Przyznam, że powieść jest na swój sposób nietuzinkowa i niewiarygodnie baśniowa. Pierwsze, co rzuca się w oczy to humor i inteligentna oraz zabawna główna bohaterka. Anna to normalna dziewczyna, ma swoje wady i zalety. Bardzo polubiłam tę postać, a że narracja poprowadzona jest z jej punktu widzenia, książkę pochłaniałam w zastraszającym tempie. 

„Możliwości nie było zbyt wiele. Na ile mogłam to ocenić - najwyżej cztery. Raz: byłam martwa i znalazłam się w ogniu piekielnym. Dwa: ktoś mnie nafaszerował narkotykami. Trzy: to jakiś film. Cztery: zwariowałam.”

Książkę czyta się niesamowicie lekko i przyjemnie. W zasadzie wystarczy jeden dłuższy wieczór, aby połknąć ją w całości. Plastyczny język, jakim posługuje się autorka jest kolejnym atutem powieści. Fabuła jest przemyślana i niezbyt skomplikowana. Nie oznacza to jednak, ze jest prostacka. Co to, to nie. Pani Völler wykazała się pomysłowością i stworzyła niezwykle spójną opowieść. Całość jest dopracowana w szczegółach i to widać. 

„Magiczna gondola” to romantyczna, urocza opowieść na granicy jawy i snu, poza czasem i rzeczywistością. Z pewnością będzie to niezapomniana przygoda dla wszystkich czytelników ceniących oryginalne, subtelne i pełne czaru książki z rozbudowanym wątkiem miłosnym i paranormalnym. Jest to lekka historia, która świetnie poprawia humor. Polecam serdecznie!!

Moja ocena 5/6

Tytuł Oryginalny: Zeitenzauber: Die magische Gondel
Wydawnictwo: Egmont

Liczba stron: 464

„W przeciwnym razie musiałabym wcielić w życie plan B. Miał on jednak taką wadę że najpierw musiałabym go wymyślić.”

Cytaty z książki „Magiczna Gondola”
Share:

0 komentarze:

Prześlij komentarz